Online marketing Aalborg

Online Marketing Aalborg

Lokal synlighed er en vigtig del af de flest virksomheders markedsføring strategi.
Det kan være alt lige fra online synlighed på søgemaskinerne eller et banner på busserne.
Det gælder her om at informere lokal området om at i eksisterer og gøre dem opmærksomme på de produkter eller ydelser i tilbyder. Bor du i en større by som Aalborg, Frederikshavn eller Hjørring så kan det være svært at skille sig ud fra mængden. Hvad enten du tilbyder folk en ny hjemmeside, eller pudser deres vinduer så er der masser af andre firmaer inden for samme branche. Men hvilke tiltag kan du selv gøre for at skille dig ud og gøre det nemmere for folk at finde dig?
Lad os se lidt på nogle af de metoder der kan bruges til at øge din lokale synlighed.

Lokal SEO

Et oplagt valg er benytte sig af lokal SEO optimering. Her optimere du din hjemmeside så du dukker frem på relevante søgninger på Google, Bing eller Yahoo. Søger en bruger f.eks. på webburea Aalborg – vil du som webburea gerne kunne findes blandt de første 10 resultater.

Problemet med SEO er at det kræver tid og resourcer at opnå de gode placeringer, og når man er kommet dertil, så skal der stadig bruges tid på at vedligeholde sine placeringer.

Fordelen er at søgetrafikken fra lokale søgninger er ofte af høj kvalitet og konverterer godt.

Se også vores side om Aalborg Markedsføring

Sociale Medier

Sociale medier kan også være en god måde at nå ud til flere lokale brugere på, især hvis du er aktiv på de medier som er relevante for dig og kan engagere dine kunder der.
Her har du mulighed for at bygge en gruppe af følgere op, som du nemt kan du ud til med nyheder, tilbud osv.

Lokale konkurrencer og begivenheder er ofte en let måde at gøre opmærksom på at du findes og hvad du laver.
Mange firmaer kan med fordel inkludere sociale medier som en fast del af deres online marketing.

Ulempen ved sociale medier, er at det mange gange kan være svært at finde tiden til at holde sine sider aktive og have god bruger engagement.

Google My Business

Handler du med lokale kunder, så bør du som minimum have en korrekt opsat Google My Business profil. Her kan dine kunder hurtigt få et overblik over dine kontakt information, åbningstider og andre relevante oplysninger når de søger på dit firma eller i nogle tilfælde på de produkter eller ydelser du tilbyder.
Bor du i en større by som Aalborg kan det være svært at blive vist på sine kerneydelser, men er det tale om en mindre by som f.eks Vodskov så er det en god chance for at du dukker frem når folk blot søger på det du laver eller sælger – eksempelvis hals auto.
Google my Business er både en god kilde til mere kvalitets trafik på din hjemmeside, men også en god service til dine kunder.

Google Maps

Google er i stigende grad begyndt at vise resultater fra Google Maps når folk søger lokalt efter ydelser eller produkter. Lad du for eksempel en søgning på frisør vejgård, så ser du en liste over de 3 frisører som Google vurderer er mest populære.
Med lokal google map optimering er det muligt at forbedre sine placeringer på Google Maps og dermed få mere trafik ind denne vej.

Dette var et par eksempler på nogle af de mere populære kilder til at øge din lokale synlighed, og som bør være en del af din online marketing strategi.

Online Markedsførings strategi Aalborg, Vejgård og Vodskov

Skriv en kommentar