Google AdWords

Google AdWords

Få mere trafik ind på din hjemmeside med Google AdWords. Hos Alphaweb  kan vi hjælpe dig med at opsætte og vedligeholde en effektiv Adwords konto, som er med til at øge din synlighed på Google.

En af de store fordele ved Google AdWords, er at du i løbet af få timer kan begynde at få flere besøgende ind på din hjemmeside. Derudover har du mulighed for at få vist dine produkter eller ydelser på andre relevante hjemmesider, Google Shopping, YouTube og meget mere. I mange tilfælde har du også mulighed for at måle effekten af den trafik du betaler for via Google AdWords. Langt størstedelen af danske virksomheder, benytter sig af denne ydelse for at opnå større online synlighed.

En Google AdWords opgave består typisk af følgende trin:

Strategi

Som noget af det første ligger vi i samarbejde med jer en strategi om, hvilke typer af AdWords kampagner der skal opsættes. Skal det være produkter som vises på Google Shopping, skal jeres annonce vises når folk søger på bestemte søgeord? Eller er det tale om grafiske reklamer på andre hjemmesider? Her gælder det om at finde den strategi, som passer bedst til jeres virksomhed.

Søgeordsanalyse

Er det tale om annoncer der vises når folk søger på bestemt ord, så starter vi altid med at lave en søgeords analyse. Her vil vi i samarbejde med jer, udvælge de søgeord som er relevante for jeres virksomhed. Disse søgeord undersøges nærmere med henblik på antal søgninger, relevans og klik pris.

Oprettelse af kampagner og grupper

Alt efter kampagne type vil vi oprette forskellige typer af annoncer, evt. målrettet de søgeord vi fandt i søgeordsanalysen. Jo mere præcis og specifik en kampagne kan laves, jo bedre resultat får man ofte.

Landingpages

Til hver kampagne er der en annonce med link til jeres hjemmeside. Her er det vigtigt at brugeren kommer ind på den mest relevante hjemmeside for den kampagne det drejer sig om. Har man f.eks. en webshop der sælger smykker, er det som regel ikke nok blot at sende kunden til forsiden. Her vil det være mere relevant at en kunde som søgte efter halskæder, også kommer ind på en underside som omhandler halskæder og ikke blot smykker generelt. Har i ikke nogle relevante landingpages, kan vi hjælpe med udvikling af disse.

Løbende optimering

Er det tale om en engangsopsætning vil vi typisk optimere en gang eller 2 inden for den næste måned. Men i de fleste tilfælde kræver en god AdWords kampagne løbende optimering for at holde klik priserne nede eller blive vist blandt de første annoncer på siden. Typisk vil der være en del arbejde de første 3 måneder, hvorefter arbejdsmængden vil falde en del. Hvor meget arbejde som skal ligges i denne del, afhænger af hvor mange og hvor store kampagner jeres firma har.

Hver måned modtager i en rapport over hvordan jeres kampagner har kørt den sidste måned.
Hvad koster det ?

Se vores priser på adwords Her

Find os

Adresse:

Alphaweb
Fjordvej 27
9220 Aalborg

Telefon:

24926810

Åbningstider:

Mandag – Fredag 10- 17

Målrettet annoncering med Google AdWords

En af de helt store fordele ved Google AdWords, er muligheden for at målrette jeres annoncer mod folk der søger på specifikke søgeord. Med en god Adrank score, er det muligt at blive vist i toppen af Google når folk søger på ord som er relevante for jeres firma. Dette kræver dog ofte at både ens AdWords kampagne og hjemmeside er sat rigtigt op. Har man f.eks. et maler firma i Aalborg og  gerne vil være synlig for folk i lokal området, som søger en maler kan dette klares med Google AdWords.

Målbare resultater

En anden stor fordel ved Google AdWords er at man i mange tilfælde kan måle effekten af de penge man smider efter annoncerne. F.eks. kan man på en webshop nemt og hurtigt se konverteringsratioen på de forskellige produkter, for den trafik man får ind via Google AdWords, måle antallet af henvendelser, eller se hvor hyppigt et PDF dokument bliver downloaded. På baggrund af disse målingerne kan man hurtigt se hvilke søgeord som er effektive for ens virksomhed, og hvilke som måske ikke er værd at bruge penge på.

AdWords eller SEO?

Et spørgsmål vi ofte hører er, “Har jeg brug for Google AdWords hvis jeg allerede ligger godt placeret på mine søgeord naturligt?”. I mange tilfælde vil svaret være ja. Selv med en nummer 1 placering på organiske søgninger, vil der altid være folk som i stedet klikker på en af de betalte annoncer over dig. Det er trafik du ikke vil få uden en Google AdWords konto. Så i mange tilfælde vil det være en god ide at kombinere Google Adwords med SEO, for netop at få fat i så stor en del af søgningerne som muligt.

En engang opsætning eller løbende vedligeholdelse?

Til mindre kampagner kan man ofte slippe af sted med blot at opsætte tingene og så lade dem køre selv, med mindre opdateringer nu og da. Dog vil man i de fleste tilfælde, få mere ud af at løbende optimere kampagnerne, og hermed sikre at man benytter de rigtige budstrategier og tilpasser kampagnen efter behov. Dette er med til at sikre lave budpriser, og at ens kampagne fungere med de løbende ændringer som Google AdWords laver i deres system.
Hos os tilbyder vi både engang opsætning af AdWords, samt et løbende abonnement hvor vi overvåger jeres kampagner og løbende optimere og retter den.